גיבוש קבוצתי

כל בעל עסק מצליח יודע עד כמה חשוב שהעובדים שלו יהיו מלוכדים ומגובשים. עסקים שהעובדים שלהם רק באים לעבודה ואינם טורחים לתקשר עם עמיתיהם לעבודה נהנים פחות מיום העבודה שלהם, וכתוצאה מכך הם עושים את עבודתם בצורה פחות יעילה. יום גיבוש קבוצתי יאפשר לכם להביא את העובדים שלכם למצב שבו הם עובדים יחדיו מתוך שיתוף פעולה הדוק, תוך כדי פיתוח דפוסי תקשורת חיוביים ויעילים, וכך אתם למעשה תוכלו לשפר במידה ניכרת את תפקודו הכללי של העסק שלכם.

כיצד אתם והעובדים שלכם יכולים להרוויח באמצעות גיבוש קבוצתי?
בניית יחסי אמון - רגש האמון הוא אחד מן הרגשות המשפיעים ביותר על תפקודו של כל עסק, ובפרט כאשר העובדים שלכם נדרשים לעבוד בשיתוף פעולה על מנת להשיג את יעדי החברה. במהלך יום גיבוש לחברות העובדים שלכם יחוו קשת רחבה ומגוונת של פעילויות גיבוש, אשר אחת מן המטרות העיקריות שלהן היא פיתוח אמון בקרב כל העובדים בחברה, החל מהעובדים הזוטרים ביותר וכלה במנהלים הבכירים ביותר. פעילויות של גיבוש קבוצתי יאפשרו לעובדים שלכם ללמוד להסתמך על עמיתיהם לעבודה, וכתוצאה מכך לשתף פעולה ביעילות רבה יותר.
פתרון סכסוכים ומניעתם - בחברות רבות, ובמיוחד בחברות אשר מעסיקות עובדים רבים מרקעים שונים, לא אחת קורה שישנם סכסוכים בין העובדים. ייתכן שמדובר בסכסוכים על רקע עבודה או על רקע אישי, אך מה שבטוח, זה לא תורם לתפקודה היעיל של החברה. אם אתם עורכים יום כיף לחברות, אתם יכולים לנצל את ההזדמנות ולהעביר את העובדים שלכם דרך כמה פעילויות של גיבוש קבוצתי. פעילויות אלה מאפשרות לעובדים שלכם להכיר את עמיתיהם לעבודה בצורה יסודית יותר, תוך כדי התוודעות למאפיינים השונים שלהם.
שיפור דפוסי התקשורת בחברה - משחקים שונים של גיבוש קבוצתי מעניקים לעובדים שלכם את ההזדמנות ללמוד כיצד לתקשר אחד עם השני בצורה יעילה יותר. מפני שעליהם לשתף פעולה עם עמיתיהם לעבודה בזמן המשחק, ולכן לתקשר איתם ברמות חדשות, הם למעשה מפתחים דפוסי תקשורת חדשים וחיוביים יותר, אשר בהחלט יבואו לידי ביטוי גם מחוץ להקשר שבו נערכות פעילויות אלה.

מספר עקרונות ליצירת חברה מגובשת
יצירת סביבת עבודה נוחה - נוחות היא אחד מהדברים החשובים ביותר עבור כל עובד. אם עובד מרגיש בנוח, הוא ירגיש חופשי יותר לבטא את עצמו ואת הרעיונות שלו, מבלי לפחד מהביקורת השלילית של עמיתיו לעבודה. יום כיף לחברות הוא הזדמנות מצוינת ליצור אווירה קלילה יותר בין העובדים, ולעודד ביניהם רגשות חיוביים כמו אמון הדדי.
תקשורת חיובית ופתוחה - כדי שהעובדים שלכם יוכלו להיות מגובשים באמת, אתם חייבים לעודד אותם לתקשר בצורה פתוחה, כנה ומכבדת. בדרך זו הם יוכלו לבטא את דעותיהם בנושאים שונים ולהביע את הקשיים שלהם בפתיחות. תקשורת חיובית יוצרת קבוצות עובדים מגובשות יותר.
תחושת שייכות - גיבוש קבוצתי מבוסס על תחושת שייכות, לכן עליכם להקדיש זמן לביצוע משימות משותפות, בין אם במסגרת העבודה ובין אם מחוצה לה.