יום כיף לקבוצות

בדרך כלל ישנה הפרדה בין יום גיבוש ליום כיף. בעוד שהראשון אמור ללכד את השורות, השני אמור להעניק לחברי הקבוצה הזדמנות להירגע וליהנות. אך מי אמר שאי אפשר לשלב בין השניים? המשיכו לקרוא ותלמדו כיצד תוכלו לתכנן יום כיף לקבוצות מלא בפעילויות מגבשות.

כיצד יום כיף לקבוצות יוצר קבוצה מגובשת יותר?
היכרות ברמה האישית - יום כיף לקבוצות הוא הזדמנות מצוינת לשכוח מהתפקידים הרשמיים ולהכיר את חברי הקבוצה ברמה אישית יותר. בזכות פעילויות הגיבוש, האנשים חופשיים להציג את האישיות הייחודית שלהם בפני שאר חברי הקבוצה. היכרות אישית פירושה יחסים קרובים יותר.

חיזוק היחסים הבינאישיים - בנוסף על ההזדמנות להכיר את חברי הקבוצה לעומק, הפעילויות באירוע מספקות אינספור הזדמנויות ליצור יחסים של שיתוף פעולה עם חברים אחרים בקבוצה. כך נוצרים דפוסי תקשורת יעילים ופתוחים יותר.

יצירת זהות קבוצתית - במסגרת יום כיף לחברות מתכנסים תחת קורת גג אחת כל חברי הקבוצה, החל מהדרגים הנמוכים ועד הדרגים הגבוהים, ומשתתפים יחדיו בפעילויות גיבוש שונות. בדרך זו נוצרת זהות קבוצתית מגובשת ומלוכדת.

מספר רעיונות לתכנון פעילות כיף מגבשת
הציבו מטרות ויעדים - כאשר מתכננים יום כיף לחברות, הצעד הראשון בתכנון חייב להיות הצבת מטרות. התמקדות במטרה תגביר את הסיכויים שלהם להשיג אותה במהלך אירוע הגיבוש שאתם מפיקים. אם יום הכיף שלכם יבוסס על מטרה עמומה, או גרוע מכך, על שום מטרה, המשתתפים לא ירגישו בנוח ולא ידעו מה מצופה מהם. לתכנון יעיל ומוצלח, תשאלו את עצמכם שאלות כמו מה אני רוצה שהעובדים ירגישו במהלך יום הכיף? כיצד אני יכול לחזק את היחסים בין העובדים? כיצד אפשר להגביר את שיתוף הפעולה ביניהם?

תעזרו להם לשבור את הקרח - לעתים קרובות יום כיף לקבוצות נערך לקבוצות המורכבות מאנשים שמעולם לא הכירו זה את זה. אם עליכם לארגן יום גיבוש מהנה עבור קבוצה מסוג זה, חשוב מאוד שלא תיגשו לפעילויות שתכננתם לפני שתעבירו למשתתפים איזושהי פעילות שתעזור להם לשבור את הקרח ולהתגבר על המבוכה הראשונית. אחרי מספר משחקי היכרות פשוטים וקלילים, תוכלו להתפנות לעיסוק בפעילויות הגיבוש עצמן, וכך תוכלו להבטיח שהן יתבצעו על הצד הטוב ביותר.

תחליפו תפקידים - אחת מהפעילויות המגבשות ביותר לקבוצות או לחברות, היא החלפת תפקידים בין הדרגים הבכירים לדרגים הנמוכים יותר. על ידי כך שתאפשרו לעובדים להיות המנהלים ליום אחד, הם יוכלו ללמוד בצורה מהנה על כל הדברים שעמם צריכים להתמודד המנהלים. וגם בצד השני, מנהלים וראשי קבוצות יוכלו ללמוד לא מעט מידע שימושי אודות חברי הקבוצה והצוות שלהם, הודות לפעילות מגבשת זו.

תספקו להם אתגרים מעניינים - פעילות כיף צריכה לא רק לספק למשתתפים הזדמנות להירגע וליהנות, היא צריכה גם להציב בפניהם אתגרים עליהם הם יצטרכו להתגבר בכוחות עצמם. בין אם מדובר על אתגרים גופניים, כמו למשל תחרויות ספורט, ובין אם מדובר על אתגרים שכליים כמו תחרות טריוויה וידע, אתגרים אלה יספקו למשתתפים הזדמנות ליצור דפוסים של שיתוף פעולה ולפתח קשרים עמוקים יותר.